social media is geen hobby

Social media is geen hobby!

Deze zomer hebben we besloten om thuis te blijven en onze eigen omgeving en provincie verder te verkennen. Het weer moet nu nog even beter worden, maar verder is het de afgelopen weken prima gelukt!

Gemiste kans

Ik heb natuurlijk een social media en online marketing tik, dus overal waar ik kwam heb ik wel even naar de website, Facebook of Twitter pagina van de winkel, het restaurant of museum gekeken. Dat was eigenlijk wat me het meest tegenviel. Ik kwam erg veel niet actuele sites tegen en vooral veel niet bijgewerkte social media accounts. Dat vind ik toch zo’n gemiste kans!

Winkelen is leuk!

De kranten staan wekelijks vol met verhalen over hoe de lokale bedrijven het verliezen van de online ketens. Dat zal voor een deel wel waar zijn, maar voor veel zaken hoeft dat toch echt niet te gelden. Mensen houden volgens mij nog steeds van winkelen in ‘stenen’ winkelstraten! Ik tenminste wel. Schoenen koop ik in de lokale schoenenwinkel omdat ze altijd de voeten van mijn kind meten, geduldig zijn én een goed assortiment hebben.

Het nieuws ligt op straat

Je moet je als winkel, restaurant, museum of kapsalon wel proberen en willen onderscheiden. Dat kan juist met social media. Laat zien wat voor leuke spulletjes je hebt, deel een recept, laat een aantal mooie make-overs zien, deel nieuws van je collega’s in de straat…het nieuws voor je social media ligt voor het oprapen in je eigen zaak en winkelstraat.

Meer lokale klanten met social media

Toch ligt daar denk ik het probleem. Social media moeten er even bij gedaan worden. Logisch, want je hebt al zoveel taken als zelfstandig ondernemer. Maar net als je etalage, je advertentie in de lokale krant en je prijslijst, moet je je social media serieus nemen. Social media is geen hobby, het is dé manier om (meer) lokale klanten te trekken.

Besteed je social media uit

Dus als je het zelf niet kunt of wilt, besteed dit dan uit aan iemand die precies weet hoe je lokale klanten kunt trekken met je sociale media. Dan levert de inspanning ook daadwerkelijk omzet op. Natuurlijk kost dit geld, maar je plaatst toch ook geen advertentie van vorig jaar in de lokale krant? Als je je zaak serieus neemt, dan moet je dat ook met social media doen!

Heb je hulp nodig? Ik help je graag met het maken en inplannen van je social media berichten. Bel of mail me gerust met je vragen of voor een offerte!