4 excuses om geen nieuwsbrief te versturen

4 excuses om geen nieuwsbrief te versturen

Ik zit toch al op Facebook en Twitter?

Heel goed als je bedrijf een Facebook pagina en Twitter account heeft. Maar zorg je er ook voor dat deze dagelijks wordt gevuld met nieuwe berichten of posts? Nee? Dan heb je grote kans dat je doelgroep je bericht mist. Met het nieuwe algoritme van Facebook verschijnt je bericht bij slechts 16% van je doelgroep in de tijdlijn. Op Twitter kijken mensen niet meer dan een paar uur terug in hun feed. Grote kans dus dat je tweet wordt gemist! Nee, dan een nieuwsbrief. Rechtstreeks afgeleverd in de inbox van iemand die zich er zelf op heeft geabonneerd. Volgens mij geen betere kans om je klanten persoonlijk en zonder concurrentie van andere berichten te informeren over al het moois wat in je bedrijf gebeurt.

Daar heb ik toch geen budget voor?

Via MailChimp kun je gratis nieuwsbrieven versturen aan 2.000 abonnees per maand. Het programma werkt heel eenvoudig, je kunt als je wilt een template in je eigen huisstijl uploaden. Je kunt ook kiezen voor bijvoorbeeld Aweber. Dat kost je per maand een minimaal bedrag. Het voordeel van deze programma’s is dat je de resultaten van je mailing exact kunt meten. Je kunt bijvoorbeeld zien hoe vaak de mailing is geopend en waar op is geklikt. De perfecte manier om de interesses van je lezers te leren kennen!

Waar moet ik over schrijven?

De onderwerpen die je op social media deelt, kun je gebruiken als inspiratie voor je nieuwsbrief. Een nieuwsbrief is een mooie manier om deze onderwerpen verder uit te diepen. Vertel vooral over je bedrijf, de mensen die er werken, bijzondere opdrachten of biedt een leuke korting op een product. De lezers van je nieuwsbrief zijn oprecht geïnteresseerd in je bedrijf, anders hadden ze zich niet geabonneerd! Zie het als een mooie kans om eenvoudig en snel (een soort van) persoonlijke contact te hebben met je lezers en/of klanten.

Niemand leest toch meer nieuwsbrieven tegenwoordig?

We kennen ze allemaal wel. Nieuwsbrieven die je zodra je ze opent al alweer weg klikt. Waarom? Je ziet in een oogopslag dat het niet is wat je verwacht. Wat verwacht je dan? Een leuke aanbieding of een super tip over een bepaald onderwerp of gewoon een mooie foto. Verdiep je in je klant, lezer, doelgroep. Schrijf wat ze willen weten, dan wordt die nieuwsbrief van jou zeker gelezen.

Ik hoor je nu bijna denken….wanneer moet ik dit nu weer gaan doen? Ik heb het al zo druk.

Wil je graag een nieuwsbrief, maar heb je hulp nodig? Bel of mail Vliegendemiep.nl dan gewoon! Ik neem deze taak graag van je over.